Ned i vekt – Kursforløp

Sliter du med magesmerter?

Sliter du med oppblåst og rumlende mage?

Har du ofte hodepine eller migrene?

Har du gjentagende plager med candida?

Sliter du med smerter i kroppen, ev. fibromyalgi,?

Kjenner du deg igjen i å ha plager med overgangsalder?

Sliter du med overvekt eller har følelsen av å være oppblåst i hele

kroppen?

Er du trøtt når du våkner, og har lav energi i løpet av dagen, men allikevel sover dårlig om natten? Eller sover du godt om natten, men har lite energi om dagen og forstår ikke hvorfor?

Tørt og livløst hår og tørr i huden, er det noe som plager deg ofte eller i perioder av året?

Er du litt deppa og lei, og har tanker som”tanken om at var det sånn livet mitt skulle bli?”

Kjenner du deg igjen i noe av dette?

Kan du huske tilbake til en annen tid der du følte at alt stemte, du var aldri trøtt og sliten, hadde masse energi, våknet opp hver morgen full av ideer og med et smil, hvor livet var bare godt og uten bekymringer?

Husker du hvor deilig det var?

Jeg ikke trylle deg tilbake dit, men ved å ta små skritt en uke av gangen i 7 uker kan jeg vise deg hvordan du med enkle skritt av gangen kan få mer balanse og harmoni tilbake i livet ditt. Du vil få muligheten til å ta kontakt med meg hver dag om du ønsker i disse ukene, dette finner vi ut av sammen, du og jeg.

Beskrivelse av hele forløpet

Uke 1 – Vaner, innsikt og forståelse

  • – Bli kjent med dine vaner – og uvaner
  • – Basisprodukter
  • – Ja-mat og fy-mat

Etter uke 1 – hvilket resultat kan du forvente da?

  • – Du får mer oversikt over hvilken mat du kan kjøpe inn og hvilken mat du ikke lenger trenger.
  • – Dermed blir både innkjøp og matlaging lettere.
  • – Du får matoppskrifter slik at det blir lett og enkelt å lage deilige og smakfulle måltider
  • – Innsikt og forståelse.

Uke 2 – Gluten og kroppen kan kjennes lettere

  • – Hvordan har uken vært?
  • – Tanker om omleggingen?
  • – Gluten – hva er det egentlig og hva gjør det med oss?
  • – Din nye frokost – smoothie

Etter uke 2 – hvilke resultat kan du forvente da?

  • – Alt som er nevnt om resultater etter uke 1.
  • – Du kan oppleve at kroppen kjennes lettere
  • – Du kan oppleve å gå ned i vekt
  • – Sliter du med oppblåst mage eller magesmerter kan du merke en positiv endring
  • – Sliter du med smerter i kroppen kan du allerede nå kjenne på at det er en bedring.
  • – Sliter du med forstoppelse kan du merke at det snur.
  • – Er du plaget med nupper i huden, spesielt på armer og ansikt, kan du oppleve bedring.

Uke 3 – Melk og mindre sug etter mat og søtsaker.

  • – Melk – hva gjør det med oss? Hvorfor tåles ikke melk av mennesker?
  • – Oppskrifter uten gluten og melk
  • – Handleliste

Etter uke 3 – hvilke resultat kan du forvente da?

  • – Alt som er nevnt under resultater etter uke 2.
  • – Sliter du med diare eller magesmerter kan du nå oppleve en bedring.
  • – Sliter du med hudproblemer som kviser og uren hud kan du merke en bedring.
  • – Sliter du med utslett i huden kan du merke en bedring.
  • – Sliter du med hodepine kan du nå kjenne på en bedring.
  • – Du kan oppleve vektnedgang
  • – Du kan oppleve mindre smerter og ubehag.
  • – Du kan oppleve å føle deg både glad og munter.
  • – Du kan oppleve mindre sug etter mat og søtsaker.
  • – Hvis du ofte ble forkjølet kan du nå oppleve av du nå har fått et bedre immunforsvar.
  • – Var du plaget med pms, kan du oppleve bedring og mindre smerter.

Uke 4 – Coaching, sug og mere energi

  • – Coaching
  • – Hvordan går det med deg?
  • – Hva tenker du/føler du?

Etter uke 4 – hvilke resultater kan du forvente da?

  • – Alt som er nevnt om resultater under uke 1,2, og 3.
  • – Når man går vekk fra et kosthold basert på gluten og melk, kan man kjenne litt på humørsvingninger og kanskje har du lyst til å bare ta en liten brødskive, bare ett lite glass melk eller ett lite pizzastykke? For det er jo så lite, tenker du, at det kan ikke skade. Jeg anbefaler deg å ikke falle for fristelsen. Dette suget gir seg i løpet av kort tid.
  • – Du kan kjenne deg i bedre form, i bedre humør og du kan oppleve å våkne før vekkeklokken ringer om morgenen.
  • – Du kan oppleve mindre sug, du har et mer stabilt blodsukker.
  • – Har du vært plaget med hodepine og/eller migrene kan du nå oppleve en bedring eller at det har forsvunnet helt.
  • – Hadde du før problemer med å sove kan du oppleve å sove bedre og dypere. Snorket du kan du oppleve at du nå snorker mindre.
  • – Du kan kjenne at diffuse ubehag du før hadde har forsvunnet. Smerter i kroppen, fingre, ledd og knær er mye bedre eller borte.
  • – Magen kan kjennes bedre – du er ikke lenger så oppblåst og stinn, magen rumler heller ikke lenger.
  • – Du kan oppleve at magesmertene har forsvunnet.

Uke 5 – Fett, proteiner og personlige måltider

  • – Hva er fett?
  • – Hva er proteiner?
  • – Hva er karbohydrater?

Uke 5 – hvilke resultater kan du forvente da?

  • – Alt som er nevnt om resultater under uke 1,2, 3 og 4.
  • – Når uke 5 er avsluttet vil du ha tilegnet deg kunnskap om protein, fett og karbohydrater, hva dette er og hva det gjør med oss.
  • – Du vil vite hvor viktig det er å hente karbohydrater fra grønnsaker, frukt og bær og ikke fra korn, ris og pasta.
  • – Du vet nå hvordan du kan sette sammen måltider som er sunt og godt for akkurat deg.
  • – Du vil kjenne på en tilfredshet og en ny forståelse av hva maten gjør med oss.

Uke 6 – Naturen & du kjenner deg fantastisk!

  • – Hvilke gode ting gjør du for deg selv?
  • – Hvordan er humøret?
  • – Hva natur og skog og gåturer og trening gjør med oss
  • – Fysisk og psykisk – hva har du merket av endring? Vekt, hormoner, humør etc.

Uke 6 – hvilke resultater kan du forvente da?

  • – Alt som er nevnt om resultater under uke 1, 2, 3, 4 og 5.
  • – Du kan oppleve gleden ved å bruke naturen eller ditt nærområde som rekreasjon og inspirasjon. Kjenne hvor godt det er å gå en tur hver dag og nyte alt rundt seg.
  • – Kjenne hvor godt det er å ha stabilt humør.
  • – Du kan føle hvordan «tåken» i hodet har lettet – du kan oppleve å se ting fra en annen vinkel.
  • – Du kan oppleve at du kjenner deg fantastisk!
  • – Du kan føle deg strålende, vakker, harmonisk, balansert, rolig og lettere i kroppen og i sinnet.
  • – Du kan oppleve at lukten og smaken har endret seg.
  • – Din oppfattelse av hvordan verden er kan ha endret seg.

Uke 7 – Nye valg og lettere beslutninger

  • – Oppsummering
  • – Hvor går veien videre for deg nå?
  • – Fortsette med mentor forløp?

Uke 7 – hvilke resultater kan du forvente da?

  • – Alt som er nevnt om resultater under uke 1, 2, 3, 4, 5 og 6
  • – Du har opplevd at ved å ha endret kosten har du også fått en bedre hverdag på alle måter
  • – Du kan oppleve å være smertefri
  • – Du lager nå gode og næringsrike måltider fra bunnen – enkelt
  • – Du kan oppleve at du tar nye valg og lettere tar beslutninger
  • – Du kan ha opplevd å ha mistet mange kilo

Skal vi sammen endre ditt liv?

Jeg brenner også for å hjelpe andre og er lidenskapelig opptatt av maten vi spiser og hva den gjør med oss.

Og min misjon er å hjelpe så mange jeg kan til å gjøre de endringene som må til slik at livet kan nytes best mulig på alle måter.

Så hvis du er klar til handling og å gjøre det som må til,  så er jeg mer enn klar til å hjelpe deg. Send i så fall en epost til gry@grydalen.no så kommer vi i gang!

adminNed i vekt